Home

Knuf

Laatste logs

In Memoriam Hanny Ri…
Toespraak Marco.
Toespraak Roely &…
Toespraak Ria.
Toespraak Klaas.
Niks is meer "G…
(Voorlopig) Laatste …

Bloemschikken

Uitdaging

Stedenbezoek

Mail

ABC

Uitdrukkingen

Fotobewerking

Linken

Over mijzelf

Archief

Waarschuwing


Powered by Pivot - 1.40.7: 'Dreadwind' 
XML: RSS Feed 
XML: Atom Feed 

« Bolsward 5 | Home | Zondag »

Onderbreking

Zaterdag 09 Maart 2013 om 00:00

Door drukte onderbreek ik de serie over Bolsward. Gisteren had ik geen tijd om een keuze te maken uit de foto's en er een fatsoenlijk verhaaltje bij te verzinnen. Maandag ga ik weer verder wandelen. De reden dat ik tijd tekort kwam, was omdat we op verjaarsvisite waren ergens middenin het land. We kwamen zo laat thuis, dat de lust tot koken ontbrak en we het bij een magnetronmaaltijd hebben gehouden.


Na de verjaardagsvisite namelijk hebben wij een omweg gemaakt om thuis te komen. En dat duurde langer dan voorzien. Uiteindelijk kreeg ik een doos mee met deze (voor mij) onbegrijpelijke mededeling.


In de doos zaten diverse boekjes, waarvan gelukkig sommige in het Nederlands en een aantal cd's.


Maar wat veel belangrijker was, onder die paperassen en cd's zat dit apparaat verstopt.


We zijn in Den Ham geweest, waar de konijnen op de berg wonen met mijn camera, de Powershot SX30 IS. We hebben aan de deskmedewerker het verhaal van de accu's weer verteld en ook een oplossing voorgesteld. Daarover kon de medewerker gaan beslissing nemen. Dat moest de bedrijfsleider doen. Onder het genot van een heerlijk kopje koffie en bladerend door een schitterend fotoboek hebben we gewacht tot de bedrijfsleider tijd had om ons te helpen. Hij wilde graag precies weten wat nu de klacht was. Die heb ik hem haarfijn uitgelegd. Hij kon de klacht niet rijmen met de reparatie die de fabrikant had uitgevoerd. Hij dacht namelijk dat de klacht misschien voortkwam uit een chipje in de accu's, dat de informatie van de accu niet goed doorgeeft aan de camera, waardoor de mededeling in het schermpje verschijnt om de accu te verwisselen of te vervangen, terwijl die nog ruim 40% vol is. We hebben aangegeven dat we niet al teveel fiducie in de camera meer hebben, omdat dit al de derde keer is dat hij ter reparatie wordt aangeboden. Hij wilde graag nog een kans om het probleem op te lossen. Als dat niet zou lukken, dan zou er verder gepraat kunnen worden. Echter, het zou een tijdje kunnen duren voor de camera terug zou komen. En ik wil graag eind volgende week een camera hebben, omdat ik dan naar de sneeuw vlieg. Eerst bood hij aan om een accu waarvan hij zeker wist dat hij goed werkte te gebruiken, maar de accu paste niet in mijn toestel. Daarom heb ik nu een Powershot SX40 HS meegekregen. Toch fideel. Ik kan dus 'gewoon' foto's blijven maken. En aangezien ik een positief ingesteld mens ben, weet ik zeker dat er een oplossing komt voor mijn camera. Ik wens jullie allen een goed weekend, ook al keert de winter terug.


12 reacties

Netjes dat je een andere mee kreeg. Hopelijk vinden ze het probleem en de oplossing.
Tes - 09 03 13 - 00:28

Dit noemen we dus service. Wat zijn wij blij dat we teruggekeerd zijn naar Los Boliches aan de Costa del Sol. Hier is het al echt voorjaar ;-) en de Hollandse winter kan ons gestolen worden. Wij vermoeden dat meer mensen er zo over denken. Jij vast niet! Fijn koud weekend.
Albert y Mara fotoblog (Email) (URL) - 09 03 13 - 03:31

ah ja dat denk ik ook hanny,
de oplossing van meneer konijnenberg is een goede let maar op.

ik voel het aan mijn water:-)
klaproos (Email) (URL) - 09 03 13 - 08:13

Niet leuk natuurlijk dat je camera nog steeds niet goed is. Gelukkig is de service wel goed.
ada (URL) - 09 03 13 - 09:29

een vervelend probleem Hanny...

toch goed dat je inmiddels een ander toestel meekreeg, dat zie ik bij ons niet zo vlug gebeuren...

prettig weekend
willy (Email) (URL) - 09 03 13 - 10:48

Haha ... als je eenmaal aan de SX40HS gewend bent, dan wil je je eigen camera niet eens meer terug, vrees ik.
Ik ga niet naar de sneeuw, ik wacht wel tot de sneeuw bij mij komt. :-)
Jan K. alias Afanja (URL) - 09 03 13 - 14:52

Een goede tijdelijke oplossing. Ik hoop dat er ook een goede definitieve oplossing komt. Heb je de bedrijfsleider ingefluisterd dat er heel veel fotografen hier meelezen en met spanning op een goede afloop wachten!
Jetske (URL) - 09 03 13 - 16:49

Nou dat ziet er naar uit dat er werkelijk een oplossing komt en je kan lekker blijven fotograferen.
cobie en bas (Email) (URL) - 09 03 13 - 17:01

Nou dat is aardig van Konijnenberg. Hoop maar dat er een duurzame oplossing komt. Ze hebben hun naam hoog te houden en de concurrentie is groot
boomkruiper (Email) (URL) - 09 03 13 - 18:22

In ieder geval zit je nu niét zonder camera , dat is toch een mooie service ! Nu maar hopen dat het goed komt met je eigen camera!
rietepietz (Email) - 09 03 13 - 18:59

Wat is dat vervelend dat je camera het niet goed doet. Dat moet een ergernis zijn, maar ik zie alleen maar prachtige foto's van jou. Gelukkig blijft dat zo. Oh, ik snap nu waarom wij weer winter hebben, dan is de overgang voor jou niet zo groot. Ik hoop toch op een spoedige trugkeer van het voorjaar.
hanscke (Email) (URL) - 10 03 13 - 12:57

je zou denken er is licht aan de horizon wat betreft je camera, laten we het hopen.
Leidse Glibber (Email) (URL) - 10 03 13 - 13:14


  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons /


 



Kattebel:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.